Wednesday 3 December 2014

Vitamin C Sustained Release Shaklee

Vitamin kegemaran ramai...sebab apa? Kerana banyak manfaat dan khasiat. Saya pun salah seorang penggemar vitamin c. Salah satu fungsi vitamin c yang paling saya suka ialah...bila je rasa nak demam or ter"achoo"- achoo...cepat2 telan vitamin c 2biji... syukur dapat menghalang demam or selsema dari melarat... kalau dulu bila demam or selsema jumpa doktor le jawabnya, itupun mengambil masa beberapa hari untuk betul2 recover...rimas tau! :-) anak2 pun turut terjangkit sama...

Ok mari kita kenali Vitamin C shaklee...

Kelebihan utama vitamin C Shaklee adalah ianya sudah diformulasi dalam bentuk ‘sustained release’. Ini bermaksud kandungan vitamin C di dalam tablet ini ini akan dilepaskan ke dalam badan secara berperingkat-peringkat. Ini kerana vitamin C merupakan vitamin larut air. Jika terdapat lebihan vitamin C dalam satu-satu masa, badan kita akan bertindak untuk mengeluarkan lebihan ini melalui air kencing. Jadi, dengan formulasi ‘sustained release’ ini, kandungan vitamin C dalam badan dapat dikekalkan secara berterusan.

Selain itu, satu biji Vita-C ini juga mampu membekalkan khasiat yang sama seperti memakan 7 biji buah oren beserta dengan kulitnya. Sudah pasti kita tidak mampu untuk memakan buah limau sebanyak ini setiap hari, kan? Vitamin C Shaklee juga mengandungi bioflavonoids untuk meningkatkan keberkesan vitamin C itu sendiri.

Kenapa kita perlukan Vitamin c dalam rutin harian?

√Tubuh kita tidak dapat menghasilkan vitamin C dengan sendiri.
√Tubuh kita akan kehilangan vitamin C  semasa melakukan aktiviti harian.
√Vitamin C dalam badan akan menyusut apabila kita berada dalam keadaan tertekan (stress).
√Bagi perokok, kandungan vitamin C dalam mereka sangat terjejas kerana 1 batang rokok mampu memusnahkan 50-100mg vitamin C dalam badan.
√Pil perancang dan ubat tahan sakit juga mengurangkan kandungan vitamin C dalam badan.

Khasiat Utama

Mencantikkan kulit - Pengambilan Vita C setiap hari dapat membantu anda mendapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama pembentukan jeragat.

Membentuk Kolagen - Ia dapat merangsang pembentukan kolagen yang mana kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.

Memperbaiki simptom Pendarahan - Kekurangan Vita C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, megukuhkan sistem imun, peningkatan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, dan juga mengurangkan simptom selsema.

Memperbaiki Insomnia - Ia dapat memperbaiki insomnia, stress dan masalah keresahan.

Mengekalkan Kolesterol Sihat - Ia dapat mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalan pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.

Siapa yang memerlukan Vitamin C?

→Perokok - kerana 1 batang rokok boleh melupuskan 50-100mg vitamin C
→Orang yang mudah stress kerana stress akan mempercepatkan penyusutan Vitamin C dalam badan.
→Orang yang makan pil perancang sebab pil perancang juga akan menyerap Vita C dan mengakibatkan pengurangan Vitamin C dalam badan dengan cepat.
→Orang yang ingin mencantikkan kulit atau yang mempunyai masalah kulit seperti jerawat atau eczema memerlukan Vitamin C untuk membina kolagen kulit yang sihat dan memperbaiki tisu kulit.
→Semua orang yang menginginkan kesihatan tubuh badan yang baik kerana Vitamin C menyokong sistem Imun dalam badan dan mengurangkan selsema yang berpanjangan.

Sebotol Vitamin C SR ada 180biji tablet. Ambil 1-2 biji shari. Boleh bertahan 3-6bulan. Memang berbaloi. Harga pun berpatutan...

Hubungi saya untuk tempahan!

Catherine Wynn
Fb profile: kate wynn (catherine wynn)
Fb page: kate online shoppe
Email: catherine_wynn@ymail.com
Wassap/we chat: 0194836561

No comments :

Post a Comment