Tuesday 20 August 2013

Lecithin

Salam sejahtera,

Thanks kerana sudi singgah di blog saya ye... Hari ini saya nak share dengan anda semua produk Shaklee yang pertama saya consume iaitu Lecithin. Lecithin merupakan set asas dalam usaha mengawal berat badan. ermm memang ternyata berjaya mengawal nafsu makan, kalau dulu boleh bertambah -tambah selera makan terutama kalau dengan lauk favorites di depan mata... nafsu makan memang tak boleh nak kontrol. Haah..bila timbang kilo badan nah ambik ko... naik lagi! Pendekkan cerita, tengah dok layan facebook ternampaklah post kawan kat wall cerita pasal pengalamn dia dengan produk Shaklee. Terbeliak biji mata bila tengok result dia turun sampai 10kg apalagi inbox terus ... register member terus beli produk Shaklee... jatuh cinta pandang pertama katakan. Lecithin nie memang berjaya dalam misinya, nafsu makan dapat dikawal bila rasa dah kenyang terus stop walhal dalam pinggan masih berbaki nasi. Cukup dulu intro2 nie ye...kang lari dari topik asal pulak. Jom kita kenal-kenal dengan Lecithin.


Apakah itu Lecithin?Lecithin merupakan antara produk Shaklee yang terhangat di pasaran. Ramai yang mengambil lecithin untuk mengawal berat badan. Lecithin Shaklee adalah berasaskan soya. Soya mempunyai sumber lecithin paling kaya, serta bebas kolestrol. Asasnya, lecithin berfungsi sebagai 'pemecah lemak' (fat emulsifier). Lecithin didapati daripada tisu haiwan dan tumbuh-tumbuhan seperti jagung, telur dan kacang soya.Kandungan Lecithin : Asid Linoleik (essential fatty acid) – amat diperlukan oleh badan. Tapi badan kita tidak boleh menghasilkannya, jadi ia perlu diambil melalui diet harian . Kolin – satu komponen neurotransmitter. Asetikolina – bekal biokimia untuk penghantaran mesej di dalam otak & sistem saraf. Inositol – sebagai komponen utama membran / selaput sel dalam tisu di seluruh badan. Kegunaan Lecithin yang paling utama ialah untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids). Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol. Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL). Membantu mengawal paras triglycerides. Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang terperangkap di pembuluh-pembuluh darah. Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol.



Lecithin 





Apa yang bagus pasal Lecithin Shaklee selain sebagai pemecah lemak, ianya juga sesuai untuk ibu - ibu menyusu. Untuk ibu-ibu menyusu jangan sembarangan makan produk kuruskan badan ye, nanti  ibu tak kurus, anak yang kurus dan kadang-kadang kita tak tahu pun kesan sampingan produk pelansingan di pasaran untuk jangka masa panjang. Nah justeru itu, Lecithin bagus untuk ibu menyusu yang mahu mengembalikan bentuk badan asal yang ramping dan slim. Apa yang istimewa, Lecithin Shaklee ni bebas kolestrol . Tapi pastikan anda mengambil Lecitin selepas heavy meal(lunch/dinner)..bukan sebelum makan lunch/dinner yer ..kerana .pengambilan vitamin sebelum makan akan meningkatkan enzim metabolik... dimana anda akan cepat berasa lapar.... ..:-) Minum air kosong sekurang-kurangnya 3L sehari.Lecithin Shaklee ni ada banyak fungsi lain selain pemecah lemak. Kebaikan Lecithin Shaklee ialah membantu mencegah penyakit yang berkaitan dengan lebihan lemak dalam badan, seperti darah tinggi, stroke, sakit jantung dan lain- lain. Ini kerana lecithin bertindak sebagai pelarut lemak.Lecithin memecahkan lemak, dan jika diambil untuk mengurangkan berat badan, disertai dengan senaman ringan agar Lecithin mampu membakar lemak dengan lebih cepat.Lecithin juga berperanan dalam penyerapan zat- zat penting dari saluran darah ke dalam sel badan kita.Lecithin membantu melindungi sel darah merah kita daripada serangan virus dan bakteria.Lecithin sangat baik untuk meningkatkan daya ingatan. sebab itu lecithin dapat membantu mengelakkan kita daripada penyakit seperti alzheimer disease. Lecithin adalah makanan otak dan saraf. Lecithin dapat membantu masalah insomnia. ianya sumber kepada hormon neurotransmitter yang membantu proses tidur.Lecithin adalah asid lemak yang penting bagi paru- paru bagi mencairkan mukus dan melegakan irritation.Lecithin membantu mencegah eczema, kerana ia adalah zat kecantikan (untuk kulit, rambut).Lecithin bertindak sebagai pelincir kepada sendi- sendi badan kita.Lecithin diperlukan dalam penghasilan hormon epinephrine yang diperlukan bagi mencegah simptom menopause dan PMS.

Apa yang menarik mengenai produk Lecithin ialah anda tak perlu berpantang apa-apa, apatah lagi nak tahan lapar. Diet yang sihat anda juga sihat... sayangi diri anda

Saya pengedar sah Shaklee di seluruh Malaysia:

Like FB page saya Kate Online Shoppe untuk mendapatkan konsultasi percuma!
Harga istimewa menanti anda.


Kate Wynn
Shaklee ID:996251
Call/Sms/Wassup:0194836561

No comments :

Post a Comment