Sunday 25 August 2013

Obesiti & Shaklee



Definisi obesiti
Secara amnya,obesiti merupakan pengumpulan lemak berlebihan yang menimbun di dalam badanseseorang. Obesiti kini dianggap sebagai satu penyakit dan terjadi apabila tisu-tisu lemak menjadiketerlaluan. Lebih teruk lagi, obesiti boleh mengganggu dan mencederakan organ-organ badan danseterusnya akan menyebabkan masalah kesihatan yang serius. Selain daripada mengehadkan kegiatanfizikal dan sosial, jangka hayat penghidapnya juga semakin pendek.


Siapakah yang tergolong dalam obesiti

  • Mempunyai berat badan sekurang-kurangnya dua kali lebih berat berbanding ukuran ideal; 
  • Mempunyai berat badan sekurang-kurangnya 45 kilogram melebihi berat badan sepatutnya;
  • Indeks Jisim Badan (BMI) melebihi 40 atau 35 ;
  • Mengalami beberapa penyakit seperti tekanan darah tinggi atau diabetes (kencing manis);dan
  • Gagal mengekalkan berat badan yang sihat dalam jangka panjang sekalipun mengikutdiet yang disarankan oleh pakar-pakar pemakanan.
Makanan dan kesesuaian

Pemakanan yang sihat sangat penting untuk tubuh kita. Ini kerana diet pemakanan yang sihatsebenarnya dapat membantu menghasilkan tenaga serta dapat membantu tubuh kita bekerja denganlebih baik. Tentu ramai di kalangan anda yang gemar menghabiskan masa berada di hadapan televisyen.Aktiviti sebegini memang menyeronokkan, tetapi anda harus ingat aktiviti seperti ini sebenarnya tidakbagus untuk tubuh badan anda. Aktiviti ini dipanggil sebagai aktiviti statik kerana anda hanya duduk dan tidak sedikit pun melakukan senaman bagi membakar kalori dalam tubuh badan. Ini mungkin bolehmendatangkan kegemukan. Untuk itu, bagi merangsang tubuh badan supaya bergiat aktif, andabolehlah melakukan aktiviti yang mengeluarkan peluh seperti bermain, menari, menyertai acara sukan,mengemas rumah atau mencuci kereta di waktu lapang atau apa sahaja aktiviti yang dirasakan sesuaidengan keupayaan anda. Dengan melakukan aktiviti seperti ini, kita juga dapat membantu otot-otot kita menjadi kuat.


                                          

OBESITI & SHAKLEE


Berikut adalah saranan produk Shaklee untuk mengatasi masalah Obesiti:


STEP 1 - DETOX


Detox atau proses buang adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah segala nutrien yang baik dapat diserap oleh badan pada tahap yang optimum dan proses pembakaran lemak akan lebih mudah. Oleh sebab itu, kunci asas untuk penurunan berat badan yang betul adalah dengan detox. Apakah produk yang sesuai untuk detox?


                              

Anda boleh memilih sama ada Alfafa/Herba-Lax untuk detox anda. Bagi mereka yang mempunyai masalah sembelit anda dinasihatkan untuk consume Herba-Lax. Bagi mereka yang tidak mempunyai masalah sembelit bolehlah consume Alfafa atau Fiber mengikut bajet anda. Herba-Lax TIDAK DIGALAKKAN diambil oleh ibu yang breastfeeding ye. Jangan risau, anda yang breastfeeding masih boleh mengambil Alfafa selain fungsinya sebagai MILK BOOSTER. 


STEP 2 - FAT EMULSIFIER/ BAKAR LEMAK


                                                               
Lecithin berfungsi sebagai pemecah lemak. Lecithin dinamakan 'pengemulsi semulajadi ' kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak. Dalam erti kata lain, ia menyebabkan lemak terapun dalam darah dan seterusnya mencegah lemak daripada melekat pada dinding membrane. Lecithin tidak boleh dihasilkan sendiri oleh badan tetapi ianya diperlukan oleh badan.


STEP 3 - PROTEIN


Kenapa perlu protein dalam proses pengurangan berat badan? Protein diperlukan untuk membantu meningkatkan metabolisme badan, meningkatkan perkembangan otot, mengawal nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Protein juga membantu memelihara otot dalam badan kita. Perasan tak ada orang yang berat badan turun tapi badan FLABBY (menggeleber). Orang yang macam ni, yang turun tu bukan berat tapi mereka ini telah kehilangan otot. Otot penting untuk meningkatkan metabolisme badan bagi pembakaran lemak. So pilihan protein anda adalah CINCH SHAKE atau ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP). 


Cinch Shakes
Merupakan campuran Proprietari Protein dengan Leusina yang bebas laktos, rendah glisemik dan terdiri daripada soya bukan GMO. Cinch Shakes sangat enak dan merupakan cara yang berkhasiat untuk membantu dalam mengekalkan otot perlu dan memberikan anda rasa puas semasa menurunkan berat badan. 
• Diperkaya dengan Leucine™ bagi mengekalkan otot semasa 
anda menurunkan berat badan
• Kaya dengan protein bagi membantu anda rasa kenyang 
dan puas
• Tinggi serat dengan enam gram bagi setiap hidangan


Energizing Soy Protein (ESP)
Merupakan Protein Bukan-GMO yang Lengkap dengan semua Asid Amino Perlu dan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol.

Khasiat Shaklee ESP:
• Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
• Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
• Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones. Kajian menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.*
• Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satuProgram yang digelar Identity Preservation Program (IPP),di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari
proses menanam hinggalah saat pemprosesannya

                                        

Gabungan ketiga-tiga produk ini akan membantu anda untuk mendapatkan berat badan yang ideal. Yang penting perlu jaga pola pengambilan makanan anda. Makan makanan yang seimbang, bersenam jangan lupa walaupun hanya dengan berjalan kaki. Anda juga disarankan mengambil 2-3 liter air kosong sehari untuk memudahkan proses toksin dan penyerapan vitamin yang diambil.


JOM DIET DENGAN SIHAT...

Saya pengedar sah Shaklee di seluruh Malaysia:

Like FB page saya Kate Online Shoppe untuk mendapatkan konsultasi percuma!
Harga istimewa menanti anda.

Kate Wynn
Shaklee ID:996251
Call/Sms/Wassup:0194836561

No comments :

Post a Comment